Guvernul a aprobat conceptul Sistemului informațional automatizat „Registrul electronic al angajaților”© zdg.md

Guvernul a aprobat conceptul Sistemului informațional automatizat „Registrul electronic al angajaților”

, 6 știri, 3 vizualizări

Membrii Cabinetului de miniștri au aprobat astăzi, 10 septembrie, conceptul Sistemului informațional automatizat „Registrul electronic al angajaților”, acțiune prevăzută în Planul de acțiuni al Guvernului pentru anii 2020 – 2023.

Potrivit Secretarului de stat al Ministerului Finanțelor, Tatiana Ivanicichina, prin concept se propune instituirea unui sistem informațional care va permite automatizarea proceselor de evidență a persoanelor angajate în câmpul muncii: „Sistemul va asigura păstrarea istoricului aferent raporturilor de muncă și va facilita accesul la date în timp real, fapt ce va contribui la combaterea fenomenelor salariului „în plic” și a muncii nedeclarate”.

Utilizarea Sistemului informațional automatizat „Registrul electronic al angajaților” se propune să fie obligatorie începând cu 1 ianuarie 2021 pentru Ministerul Finanțelor și instituțiile subordonate, Ministerul Sănătății, Muncii și Protecției Sociale, Casa Națională de Asigurări Sociale și Compania Națională de Asigurări în Medicină, iar începând cu 1 iulie 2021 pentru toate autoritățile publice.