Patru din zece persoane nu analizează eticheta produselor alimentare2Foto© politik.md

Patru din zece persoane nu analizează eticheta produselor alimentare

, 5 știri, 3 vizualizări

Și dacă în prezent 16% dintre moldoveni nu citesc niciodată ce scrie pe ambalajele produselor alimentare, acum șapte ani rata acestora era cu trei puncte procentuale mai mare.

Cercetarea mai arată că trei din patru persoane care nu analizează eticheta produsului sunt bărbați. 45% au vârsta de 50 de ani și mai mult, iar mai bine de jumătate sunt din mediul rural. În acest grup se evidențiază și o cotă (41%) de persoane cu venituri mai mici de trei mii de lei lunar (s-ar putea că aceste persoane cumpără alimentele de la piață, direct la kilogram sau le cresc singuri în gospodărie). În acest grup se regăsește o pondere de aproximativ 63% de pensionari și șomeri.

La polul opus se află tabăra persoanelor care citesc informația de pe etichetă – o treime o fac la toate produsele și o altă treime – la majoritatea sau la unele dintre produse. În general, femeile, persoanele tinere și cele cu venituri lunare mai mari sunt mai atente la ce cumpără.