Promo-LEX a constatat situaţii de implicare a lui Igor Dodon în promovarea PSRM la alegeri

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Misiunea de Observare a alegerilor a Asociaţiei Promo-LEX a constatat cel puţin patru situaţii ce pot fi interpretate drept implicare a lui Igor Dodon în promovarea PSRM şi a potenţialilor candidaţi ai acestuia. Declaraţia a fost făcută de directorul de programe Promo-LEX, Pavel Postica, în contextul prezentării celui de-al doilea Raport de monitorizare a alegerilor locale generale şi alegerilor parlamentare noi din 20 octombrie, transmite IPN.

În perioada monitorizată, 15 august – 3 septembrie, observatorii Promo-LEX au raportat cel puţin trei evenimente cu potenţial impact electoral şi transfer de imagine, organizate cu implicarea fundaţiilor şi organizaţiilor asociate cu partidele politice: două cazuri – Fundaţia „Renato Usatîi” şi un caz – Asociaţia Obştească „Pentru Orhei”.

Promo-LEX a identificat cel puţin 14 cazuri ce pot fi calificate drept desemnare a candidaţilor înainte de termen: 9 cazuri – USB şi 5 cazuri – Blocul ACUM (PPPDA/PAS). Misiunea de Observare reiterează poziţia sa privind necesitatea extinderii perioadei de desemnare în cazul alegerilor locale, care este mai scurtă comparativ cu alegerile parlamentare şi prezidenţiale.

În contextul alegerilor parlamentare noi, Promo-LEX a constatat un activism sporit al potenţialilor candidaţi pentru funcţia de deputat în circumscripţiile uninominale, fiind înregistrate 41 grupuri de iniţiativă. 68% din candidaţi sunt desemnaţi de partide politice şi un bloc electoral. Doar doi subiecţi cu drept de desemnare –  Blocul Electoral ACUM şi PLR au candidaţi pentru toate cele patru circumscripţii în care vor avea loc alegeri noi.

Promo-LEX a identificat şi cel puţin 40 de cazuri ce pot fi interpretate drept activităţi cu tentă electorală. Lider este PSRM cu 25 de cazuri, PN – 6, Blocul Electoral ACUM – 5, PDM – 2, PPŞ – 1 şi PCRM – 1. La fel, au fost identificate cel puţin 10 cazuri ce pot fi interpretate drept utilizare a resurselor administrative. În 8 cazuri este vizat PSRM, în unul PDM şi în un potenţial candidat la moment neafiliat politic.

În altă ordine de idei, Pavel Postica, a comunicat că Promo-LEX va desfăşura Campania de informare, educaţie electorală şi mobilizare apolitică a cetăţenilor Republicii Moldova cu drept de vot „Dau Votul Pentru …”. Ea va include: activităţi de informare „din uşă în uşă”, realizate în 70 de localităţi, cu implicarea a 34 de coordonatori şi peste 200 de voluntari, 10 dezbateri electorale publice în 10 localităţi rurale şi urbane, dezbateri TV şi Radio etc.

Misiunea de Observare a alegerilor din 20 octombrie 2019 este desfăşurată de Asociaţia Promo - LEX cu suportul financiar al Agenţiei Statelor Unite pentru Dezvoltare Internaţională (USAID), prin Programul „Democraţie, Transparenţă şi Responsabilitate”.

Republica Moldova



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite