Contractul este parte a Programului din Sectorul Drumurilor, pentru realizarea căruia, Banca Europeană de Reconstrucţie și Dezvoltare (BERD) a acordat Guvernului Republicii Moldova suport financiar, potrivit Administrației de Stat a Drumurilor.
La tenderul pentru obţinerea contractului au depus oferte companiile - Sinohydro Corporation Limited (China), Metag Insaat Ticaret A.S. (Turcia), Asocierea dintre companiile Automagistral-Pivden (Ucraina) și Sogut INS.A.S. (Turcia) şi ONUR Taahut Tasimacilik Insaat Ticaret Ve Sanayi A.S. (Turcia).
Condiţiile generale utilizate pentru realizarea contractului sunt Condițiile Armonizate ale Băncilor elaborate de Federația Internațională ale Inginerilor Consultanți, versiunea FIDIC 2010.
Din momentul emiterii ordinului de începere a lucrărilor, timpul planificat pentru finalizarea acestora este de 36 luni şi 24 luni pentru Perioada de Notificare a Defecţiunilor (perioada de garanţie).
Un milion de euro pentru un kilometru de drum
Contractul prevede construcția unui nou sector de drum ce va ocoli satul Slobozia Mare și a unei intersecții la sfârșitul acestuia, ce se va conecta cu drumul existent M3 Chișinău-Giurgiulești. Conform proiectului, drumul de ocolire a satului Slobozia Mare va fi construit în două benzi a câte 3,5 metri fiecare iar lățimea acostamentelor va fi de 2,5 metri pe fiecare sens. Lungimea drumului va fi de 18,29 kilometri, iar costul lucrărilor - circa 18,28 milioane de euro (aproape 360 milioane lei.
Altfel spus costul este de un milion de euro pentru un kilometru.
În acelaşi timp Guvernul şi ASD susţin că în cadrul proiectului Drumuri Bune construiesc drumuri la costuri de 20 ori mai mici - circa un milion de lei pentru un kilometru.
Potrivit legislației, suntem obligați să cenzurăm comentariile ce incită la ură, reprezintă atac la persoană sau conțin cuvinte necenzurate.
Vă îndemnăm la discuții decente!