Principală  —  Ştiri  —  Social   —   Ombudsmanul Copilului propune reorganizarea Școlii…

Ombudsmanul Copilului propune reorganizarea Școlii de tip internat pentru copiii rămași fără ocrotire părintească din Bender, care nu funcționează de anul trecut, în instituţie de învăţământ

Ombudsmanul Copilului propune reorganizarea Școlii de tip internat pentru copiii rămași fără ocrotire părintească din Bender în instituţie de învăţământ de nivelul 0 și crearea, în baza acestuia și a Liceului Teoretic Alexandru cel Bun” din localitate, a unui complex educaţional multifunctional.

Avocata Poporului pentru drepturile copilului, Maia Bănărescu susține că a transmis un demers în acest sens viceprim-ministrului pentru Reintegrare, dar și președintelui Comisiei parlamentare drepturile omului și relații interetnice, al Comisiei parlamentare cultură, educație, cercetare, tineret, sport şi mass-media.

Ombudsmanul Copilului menționează că în municipiul Bender, aflat sub controlul autorităţilor de la Tiraspol, activează 47 de instituţii de învăţământ, activitatea a 46 dintre acestea nu corespunde însă idealului educaţional al şcolii din R. Moldova şi principiilor fundamentale ale educaţiei.

Doar în cadrul Liceului Teoretic Alexandru cel Bun din Bender – instituţie de nivelul I, II şi III, procesul educaţional este asigurat în conformitate cu prevederile Codului Educaţiei al R. Moldova. În curtea instituției este amplasată și Școala de tip internat pentru copiii rămași fără ocrotire părintească, care nu funcționează din 2020, dar dispune de suficiente spații care ar putea fi valorificate în scopuri educaționale și de agrement pentru copii.

În acelaşi timp, potrivit avocatei Poporului pentru drepturile copilului, în municipiul Bender nu activează instituţii de învăţământ de nivelul 0 (educaţia timpurie: educația antepreșcolară, învățământul preșcolar) în corespundere cu standardele naţionale menţionate supra. Astfel, în această localitate aflată sub controlul autorităţilor de la Tiraspol, statul R. Moldova nu asigură respectarea succesiunii nivelelor şi ciclurilor în sistemul educaţional și a standardelor de calitate în învățămîntul preuniversitar.

În opinia Ombudsmanului Copilului, reorganizarea Școlii de tip internat pentru copiii rămași fără ocrotire părintească din Bender în instituţie de învăţământ de nivelul 0 și crearea, în baza edificiilor acestuia, altor construcții adiacente Liceului Teoretic „Alexandru cel Bun”, a unui centru pentru activități extrașcolare ar permite instituirea unui complex educațional multifuncţional care ar putea oferi soluții pentru problema în cauză: va asigura succesiunea nivelurilor şi ciclurilor din sistemul de învăţământ conform prevederilor Codului Educaţiei al R.Moldova şi respectarea dreptului copilului la educație și recreere, va oferi copiilor posibilitatea de a practica activităţi recreative conform vârstei, de a participa la viața culturală şi artistică etc.