
Serviciul 112 a primit apeluri false generate de roboți și inteligență artificială. Ce spune Ministerul de Interne
Potrivit Ministerului Afacerilor Interne, în primele șase luni ale anului 2025, Serviciul 112 a gestionat peste 1,2 milioane de apeluri, iar în ultima săptămână s-au înregistrat aproape 45.000 de apeluri, dintre care aproximativ 18.000 au fost apeluri nejustificate.
În total, numai în ultimele două luni, serviciul a preluat circa 133 de mii de apeluri non-urgente.
Ministerul de Interne a menționat că Serviciul 112 colaborează cu Poliția pentru identificarea acestor apeluri false: „Îndemnăm cetățenii să utilizeze responsabil serviciul 112, să evite orice apel nejustificat și să conștientizeze că astfel de acțiuni pot afecta intervenția rapidă în cazuri reale, în care fiecare secundă contează”.
Poliția națională continuă să monitorizeze situația și ia toate măsurile necesare pentru prevenirea și sancționarea abuzurilor, contribuind astfel la menținerea funcționalității și eficienței sistemului național de urgență.