
Serviciul 112 urmează să fie alertat automat prin implementarea noului sistem eCall
Serviciul 112 derulează un proces de modernizare a infrastructurii de comunicații, prin implementarea sistemului Next Generation eCall (or NG eCall). Potrivit comunicatului, proiectul are ca obiectiv modernizarea tehnologică pentru un răspuns mai rapid și eficient în cazurile de urgență.
Noul sistem urmează să funcționeze prin alertare automată a serviciilor de urgență în cazul accidentelor rutiere, transmițând informații esențiale despre locația și gravitatea accidentului rutier, ce va permite echipajelor să ajungă la fața locului într-un timp mai scurt, potrivit zdg.
În acest moment, proiectul este realizat în proporție de 60%, fiind încă în faza de testare și integrare, iar serviciile vor fi disponibile începând cu jumătatea anului 2027. Serviciul 112 colaborează cu operatorii de telefonie mobilă, dar și cu Agenția Națională pentru Reglementare în Comunicații (ANRCETI) pentru ajustarea cadrului legislativ național ca să fie in conformitate cu cerințele Uniunii Europene.