
Ce înseamnă pentru Dacia plecarea lui Luca de Meo de la conducerea Grupului Renault
♦ Luca de Meo părăsește Grupul Renault după cinci ani în care a redefinit poziția Daciei în ecosistemul auto european: de la „mașina de 5.000 de euro“ la un brand care vizează 15% marjă de profit și SUV-uri de peste 30.000 de euro ♦ Plecarea sa deschide o etapă strategică, într-un moment-cheie pentru industria auto, în care tranziția către electrice nu este încă definită, iar tarifele lui Donald Trump pun presiune pe întreaga industrie auto europeană.
Atunci când vorbea despre Dacia, imediat după ce a venit la conducerea Grupului Renault, Luca de Meo folosea cuvinte precum „miracol“, „pepită de aur“, în condițiile în care Dacia punea pe masă o marjă de profit de două cifre. Desigur, acest lucru era posibil tocmai pentru că era integrată în grup și profita de tehnologii parafate și amortizate deja de Renault, însă doar Dacia și implicit Renault au găsit această rețetă a succesului. Mai mult, el a susținut ca Dacia să devină o entitate de sine stătătoare în cadrul grupului.
Plecarea lui Luca de Meo de la conducerea Renault după cinci ani marchează un moment strategic nu doar pentru grupul francez, ci mai ales pentru Dacia, marca românească pe care executivul italian a propulsat-o într-o nouă eră de maturitate, profitabilitate și ambiții industriale internaționale. Dincolo de mesajele oficiale care vorbesc despre „noi provocări“ și „schimbări strategice“, plecarea sa ridică întrebări legitime despre continuitatea planurilor pentru Dacia și poziționarea sa în cadrul reconfigurării profunde a industriei auto.