
Ruxandra Târlescu, Partener și Liderul departamentului de servicii fiscale și juridice, PwC România
Până în 2030, sectorul global de retail ar putea genera profituri operaționale suplimentare de 310 miliarde de dolari prin integrarea extensivă a inteligenței artificiale (AI), ceea ce înseamnă o creștere de 20%, arată o analiză realizată de strategy&, divizia de consultanță strategică a PwC, pe baza a 100 de cazuri concrete de utilizare a AI.
Din această sumă, 70 de miliarde dolari sunt estimate pentru Europa, o piață care, deși matură și sofisticată, rămâne prudentă în fața transformărilor digitale profunde. Spre comparație, SUA ar putea obține 165 de miliarde dolari, China 25 miliarde dolari, iar restul lumii 50 miliarde dolari.
Aceste cifre conturează atât un potențial economic uriaș, cât și o creștere a competitivității la nivel global. Deși AI promite să redefinească lanțurile valorice, să eficientizeze operațiunile și să livreze hiperpersonalizare clienților, Europa pare să avanseze cu pași mici, în timp ce SUA accelerează adoptarea la scară largă a acestei tehnologii.